Publikācijas

Lai dzīvo Džilindžers

Lasīt

Atsauksmes

Pievienot komentāru
Pievienot

Anna Bature 29.11.2015 18:58
vai sonedel buss redzema si izrade?
Gunta Teimane (Purkalne) 07.05.2014 23:31
Fantastiska izrāde. No Dailes teātra un vēl jo vairāk Dž. neko tādu negaidīju. Dīcis kolosāls Romeo, tāds raupjais tips, bez salkanuma un tieši tas piedeva izrādei īpašu garšu. Paldies!
Krišjānis Bite 25.03.2014 22:04
Dailes teātris 20.03.2014 14:33
(no twittwer.com) @elzazdanova
Romeo un Džuljeta @Dailesteatris brīnišķīgi! Paldies Segliņai, Dīcim un visiem pārējiem! Ļoti skaisti!
Dailes teātris 19.02.2014 08:46
(no twitter.com) @VanagaKristiana
Tiko atbraucu no @Dailesteatris. Ko lai saka, "Romeo un Džuljeta" pilnībā izdzīvota, mūzika dievīga un aktieri perfekti! Izrāde ar pēcgaršu!
Dailes teātris 24.01.2014 10:30
(no twitter.com) vaxy
romeo un džuljeta šovakar @Dailesteatris elpu aizraujoša izrāde!!!
Dailes teātris 24.01.2014 10:30
(no twitter.com) ‏@ligareide
par Romeo un Džuljetu @Dailesteatris - skaisti, aizkustinoši un skumji. šis stāsts ir jāzina. „.. es Tevi mīlu vairāk kā aptvert vari ..
Ritvars Ronis 23.01.2014 23:30
Liels pušķis Dž.Dž. Džilindžeram par izveidoto izrādi. Un skaļi aplausi visiem aktieriem, par izcilību.
Izrādē īpaši izstaroja Gints Grāvelis (Merkucio) ar savu drošsirdību un kaisli par dzīvi. Liels paldies viņam, jo viņa aktiermeistarība bija pirmā lieta, kas mani sajūsmināja šajā izrādē.
Lieliski! @Dailesteatris
Dailes teātris 14.12.2013 14:07
(no twitter.com) @PARKASOLS
Paldies @Dailesteatris Dž.Dž. Džilindžeram par skaisto izrādi "Romeo un Džuljeta". Izcils skaņu celiņš.:)) #burvīgi
Dailes teātris 14.12.2013 14:06
(no twitter.com) ‏@anna_thars
Izrāde ''Romeo un Džuljeta''@Dailesteatris-ļoti skaista un bez asarām acīm neiztikt. Skaistākā izrāde kuru jebkad esmu redzējusi!
Sandris 19.11.2013 10:51
Paldies, labākais laikam bija zobencīņas/rapiercīnas herogrāfija izrādes sākumā. Skaistas meitenes matiem plīvojot...uhh..
Bet protams viss kopā atstāja labu iespaidu, protams, sevišķi mūzikas radītā noskaņa, Ķuzule, Skrastiņš, otrs mūks ar šķelmīgajām grimasēm, dzīvīgie pāži, labi kostīmi.
Katrā ziņā gaidīju es ko daudz blāvāku un neizteiksmīgāku, tapēc jo foršāk, ka patiesībā viss bija otrādi.
Inguna Sīmane 14.11.2013 22:15
Man ļoti patika.
Vārds Uzvārds 08.10.2013 18:55
Mūzika pasakaina, žēl, ka nav pieejami normāli audio, ko paklausīties brīvajos brīžos. Galveno aktieru tēlojums - diezgan labs, varēja noticēt, bet ne tā īsti līdz galam, kā, piemēram, kad aukle (L.Ozoliņa) raudāja, ak, pašai acīs asaras! Režija - apmierinoša.
Katrā ziņā, var aiziet, bet ne tā, lai teiktu, ka noteikti ir vērts.
Dailes teātris 07.10.2013 08:55
(no twitter.com) ‏@kristaelza
"Romeo un Džuljeta" @Dailesteatris tiešām vienreizēja izrāde! Superskaisti!
Dailes teātris 07.10.2013 08:54
(no twitter.com) @bonemaya
Mani aizkustināja izrāde "Romeo un Džuljeta" @Dailesteatris.Ja man kaklā ir kamols un acīs sariesušās asaras, tas nozīmē IZCILI!
Dailes teātris 20.05.2013 08:58
(no twiter.com) zuzhuu
Vakar burvīga izrāde Romeo & Džuljeta @Dailesteatris. Fantastiska pēcgarša vēl ilgi. Paldies aktieriem!!!
Dailes teātris 20.05.2013 08:57
(no twitter.com @maija_paija
Joprojām galvā dūc šī vakara @Dailesteatris 'Romeo un Džuljeta' burvīgā mūzika&gar acīm skrien lieliskās izrādes fragmenti..izcila pēcgarša!
Dailes teātris 20.05.2013 08:57
(no twitter.com) ‏@TikViegli
Beidzot kārotais mīlas stāsts noskatīts @Dailesteatris :) Es tam noticēju...
Dailes teātris 20.05.2013 08:57
(no twitter.com) @haritony

"Nav stāsta skumjāka par šo.." Sen nav redzēta izrāde dzīvāka par šo.. "Romeo un Džuljeta" @Dailesteatris
Dailes teātris 20.05.2013 08:56
(no twitter.com) @SanitaU

ĻOTI, ĻOTI patīk Romeo un Džuljeta @Dailesteatris. Un tērpi - izcili!
Dailes teātris 13.03.2013 09:57
(no twitter.com) @LiinaTjarve
Sirds jautāja pēc smeldzes un saņēma 'Romeo&Džuljeta' daļu iekš @Dailesteatris. Aktieri prot atkārtojumu pasniegt katru reizi citādāk!
Madara Kučinska (Skujiņa) 13.03.2013 00:49
Laikam šī bija pirmā izrāde Dailītē, kas mani nesajūsmināja. Iespējams biju sadomājusies par daudz, jo gaidiju kaut ko krāšņu un iespaidīgu. It kā viss bija pārdomāts, bet kaut kā par maz garšas... Likās, ka Dīcis īsti neder Romeo lomai un Ilze laikam arī ne līdz galam. Skrastiņš kā vienmēr - burvīgs:) Patika arī Subatnieks un Grāvelis. Kopumā skatāmi, bet par maz garšas...
Dailes teātris 02.02.2013 18:11
(no twitter.com) @bexe2
skatījāmies izrādi "Romeo un Džuljeta" superīga izrāde, nobira arī pāris asaras :)
Elīna Loseva 02.02.2013 12:38
"Loti skaista un emocionāla izrāde. Aktieri visi kā viens ir perfekti un katrs savu lomu izdzīvo tik patiesi un tīri. Noskatieties, ļoti laba izrāde, jo var gan pasmieties no sirds, apdomāt visu un pasapņot! mīlestība ir un paliek skaista, kaut arī traģiska...
Dailes teātris 23.01.2013 09:51
(no twitter,com) @MarijaSabine13
Romeo un Džulijetas stāsts lika arī manai asariņai nobirt,paldies @Dailesteatris kas šo vakaru padarija lielisku:)
Dailes teātris 23.01.2013 09:51
(no twitter.com) @LauraCodere
Paldies @Dailesteatris burvīgajiem aktieriem! Romeo&Džuljeta atkal manī viesa vēlēšanos pārlasīt Šekspīra darbus.Skaisti!
23.03.2012 15:34
Ivars Auziņš - lieliski! mans šīs izrādes favorīts :)
12.03.2012 22:09

9.martā skatījos'' Romeo un Džuljeta '',esmu vīlusies,Segliņas tēlojums ļoti vājš ,dikcija nekāda.Priecēja Artūrs Skrastiņš !!!Sarkanie kankari nepiesaistīja aci un čaļi ādas biksēs divreiz resnāki.
10.03.2012 21:55
,,,,ļoti gribēju redzēt,,,nu redzēju,Ne mirkli nenožēloju......Ir jāiet ar domu gūt,nevis salīdzināt.Emocijas,mūzika,,,mani paņēma,,,,,,,,,,,,
10.03.2012 19:03
Biju. Patika. Uzjundīja atmiņas no pašas jaunības, kad sirds pukstēja plaukstās, kad viss - gan prieks, gan sāpes bija līdz asarām īsts un vispārākajā pakāpē.
Jā, pusaudžu mīlestība. Bet vai tāpēc mazāk patiesa?

Nav tā, ka izrādei nebūtu trūkumu - ar kritisku aci lūkojoties un pa detaļām ķidājot visu ko varētu atrast. Bet šī ir tā reize, kad negribas neko analizēt - gribas vienkārši atcerēties un izdzīvot vēlreiz šo stāstu, "par kuru skumjāka nav"...
10.03.2012 11:49
Biju vakar uz izrādi ar Ievu Segliņu - Džuljetu un Kristapu Rasimu - Romeo.
Tērpi un mūzika...FANTASTISKI!!! :) Kārļa Lāča mūzika, kas aizrauj jau pašā izrādes sākumā ar Daiņa Gaideļa dziedājumu. Džuljetas dziesma tik spēcīga. Visu aktieru sastāvā spilgtākais pavisam noteikti ir ARTŪRA SKRASTIŅA tēlojums. Paldies par jauko vakaru!!!!
04.03.2012 16:20
Bijām uz izrādi ar Ilzi Ķuzuli - Džuljetu un Kristapu Rasimu - Romeo.
Daļa iepriekš rakstīto 'atsauksmju' bija iebiedējušas, līdz ar to nedaudz bojāja skatīšanās prieku, gaidot kur ta nu būs tas viss.

Bet velti, visas sliktās sarakstītās lietas ir absolūti subjektīvas.
Tāpēc jau tā ir klasika, ka nav pārsātināta ar spilgtām detaļām un scenogrāfijas eksperimentiem. Abi scenogrāfijas elementi - karkasi bija multifunkcionāli un aktieri tos pārvietoja pilnīgi neuzkrītoši, mizanscēnu starplaikos. Nu un ko tas mainītu (uzlabotu), ja to darītu rūcošie skatuves mehānismi?
Nebija neviena 'klusuma brīža', ja kādā mirklī aktieri nerunā tekstu, tad ir mūzika un ļoti nepārprotamas kustības/mīmika.
Neprasiet to ko iztēlojāties lasot šo lugu vai redzējāt filmā, vērtējiet teātra skatuves kontekstā.

Burvīga mūzika. Džuljetas dziesma tik spēcīga Ilzes Ķuzules izpildījumā. Paldies visiem, kas radīja šo skaisto izrādi!
Mīlestība Romeo un Džuljetas starpā virmoja visu laiku.
01.03.2012 17:34
Labdien! Par izrādi, protams, Jūsu viedokli uzklausām un neapstrīdam . Bet piebildi, ka nav atrodama informācija par to, ka izrādē tiek izmantotas zāģu skaidas, atļaujamies nopietni apstrīdēt - brīdinājums par to atrodams gan mājaslapā, gan repertuāra afišā, gan, protams, arī labi redzamā vietā teātra foajē pirfms izrādes. Jūsu DT
01.03.2012 11:12
Ja šo izrādi nemēģina skatīties kā Šekspīru, tad vēl var pieciest.
Inscenējumam trūkst loģiskā sakārtojuma lielās dimensijās- nav pamatotas visas aktieriem paredzētās izdarības, ko nevar glābt izcila aktierspēle...
Teksts it tik nožēlojami vienkāršots un šī vienkāršošana , manuprāt, deva 2 nevēlamus rezultātus:
- iztrūka jebkāda loģika par to, kāpēc gan vispār abi tīņi samīlas un kāpēc gan mīlestība ir tik nozīmīga, lai tās dēļ ietu nāvē;
- parādās vesela plejāde klusumā notiekošu ainu, kuras neko neizsaka.

:) labi, ka režisors bija ietekmējies no Amadeja viesrežisora van den Bossa ... līdz ar to parādās simboli ar krāsām, scenogrāfiskiem pasākumiem utml.

Man kā skatītājai bija absolūti nepieņemami rīt visu laiku zāģu skaidas un to saceltos putekļu mākoņus, vnk pretīgi, kad jāaiziet mājās netīrās drēbēs !!! nekāda informācija par to arī nebija pieejama ..
17.02.2012 23:10
Biju šovakar. Man patika. Tieši tas,ka humorīgi teksti mijas ar nopietno. Ilze Ķuzule un Artūrs Dīcis-pārliecinoši. Un mūzika- lieliska! Acīmredzot, esmu mērķauditorija .
Paldies!
17.02.2012 15:51
Ja jums patika izrāde, tālāko nelasiet! Es mīlu @Dailesteatris, bet nemīlu teātra kritiķus. Vienmēr pēc izrādēm gaidu smalku analīzi, bet biežāk jālasa pārgudras pārdomas vai indīgas piezīmes. Pēc tā sauktajām diskutablajām izrādēm saprast "kāpēc ?" vēlme ir vēl lielāka. Tāpēc ir ļoti interesanti lasīt citu skatītāju pārdomas.
Pirmoreiz noskatoties, nebija, ko teikt. Likās, ka nevērība un paviršums ir iznīcinājis visas gaidas un cerības uz skaistu darba rezultātu. Bet vakardienas izrāde tomēr lika domāt, ka labi gribēts ne vienmēr sanāk, kā gribēts.
Cilvēka dabā ir tvert lielāko daļu informācijas ar acīm. Diemžēl tieši vizuālajā telpā un tēlos ir tāds juceklis, ka jālauza galva, kas ar to domāts. Sarkanā krāsa=kaislība, baltā=nevainība, melnā= sēras? Garlaicīgi un banāli! Visi esam tikai cilvēki, kas cieš, ir vienaldzīgi, strīdas, valda, cīnās un aizstāvas. Dzīve ir cīņa pret citādi domājošiem, tāpēc ir zobeni. Pat Merkucio, kura īstais ierocis ir vārds. Mainīgā telpa kā maldu pasaule, kurā meklēt īsto ceļu, īsto cilvēku, īsto mīlestību. Bet kāpēc blakus nosacītajam tik sadzīviskas detaļas, kam nav nekādas nozīmes izrādes gaitā? Vai nekur nevedošās trepes, pa kurām jāuzkāpj parunāties ar no otras puses uzrāpušos mīļoto, ir simbolisks strupceļš? Toties no guļamistabas jaunieši iznāk, pārrāpjoties pār sienu :) Par spīti tam, ka skatuve ir ienākusi skatītāju zālē, visa darbība notiek tālāk no skatītājiem. Tāda attālināta skatuves varoņu dzīve bez tuvplāniem parāda vispārinātu "pārskatu" par skatuves "dzīvi", bet neļauj pietuvināties vai līdzi just kādam no varoņiem. Vēl kāds sīkums. Kristapa un nedaudz arī Ievas seja skatuves gaismās lielo ciešanu brīžos izskatās tā, it kā viņi smaidītu. Man likās, ka viņi melo, lai gan ar prātu sapratu, ka nemelo gan. Tās ir aktieru sejas un mīmikas īpatnības, kas šai izrādē ļoti uzkrītošas. Tādas subjektīvas sajūtas.
Teksts. Es būtu spējīga uztvert arī vairāk renesanses laika teksta, bet režisors izvēlējies rādīt tādu mietpilsoņu dzīves, kuriem, šķiet, ne tikai nav par ko runāt, bet viņi to nemāk vai nevēlas. Šekspīra dzeja, kura pati par sevi ir kā mūzika, tiek lauzta un ņurcīta. Džuljetas zilbēs saskaldītā skaistā dziesma skan kā kaitinoši pilošs ūdens no sarūsējuša krāna.
Žēl aktieru, kuriem nav ļauts izpausties. Aukle kā īpatnēja bezemociju būtne, kas nav spējusi paglābt bērnu no vardarbības ģimenē, mēmi cieš par Džuljetu, nojaušot viņas likteni. Kas ir tas saules karalis sākumā un beigās? To tekstu varēja nolasīt jebkurš, kaut vai Lorenco. Mūks ir pats interesantākais, jo pretēji jauniešu atklātajam protestam pret konservatīvajiem, konfliktos iestrēgušajiem vecākiem, darbojas slepeni kā tāds revolucionārs. Lai ieriebtu večiem un palīdzētu jaunajiem mīlētājiem. Viņam vienīgajam ir stāsts.
Šķiet, ka izrāde neko nezaudētu vai pat iegūtu, ja tērpi būtu veidoti nevis banāli nesaprotamā stilu kokteilī,
bet salasīti vietējās humpalās. Tur bieži var atrast interesantākas lietas, nekā tas šoreiz nav/sanācis cienījamai māksliniecei.
17.02.2012 08:33
Nav nemaz tik slikti kā izrunāts(Segliņa, Rasims). Iesaku tomēr noskatīties.
15.02.2012 15:24
Kā man patika Artūrs Dīcis kā Romeo... :)) Mjaaa.... :)
Ļoti patika kā spēlēja Skrastiņš...un tērpi un mūzika...FANTASTISKI!!! :)

Izrāde patika - ļoti :) Pat neskatoties uz to, ka esmu daudz reižu redzējusi filmu un izrāde likās paredzama dažās vietās...Bet tā jau laikam ir ar visiem zināmajiem darbiem...
12.02.2012 20:50
Viss bija, bet nebija mīlestības!
Kristaps Rasims piektdienas izrādē diemžēl nemīlēja savu Džuljetu, lai arī kā Ilzes Džuljeta centās.
Romeo nebija ne stājas, ne iznesības, kājas tika viltas pa zemi, acis un sirds nedega pēc Džuljetas...

Mūzika vienkārši burvīga, tērpi valdzinoši.

Manu sirdi priecēja Artūrs Skrastiņš un Indra Briķe!!!

P.S. Abonementu maiņas nepieciešamība skatuves pārbūves dēļ, atnesa nepatīkamus brīžus pirms izrādes pie kasēm. 45 min.pirms izrādes atvērtas bija 2 kases, pie vienas-bija milzīga rinda, otrā neapkalpoja nevienu. Nācās uzklausīt augstprātīgus izteicienus no kasierēm, tas reāli sabojāja vakara iesākumu
12.02.2012 00:03
Es tik ilgi gaidīju šo notikumu teātrī. Lai arī man šķita, ka tam jābūt kam grandiozam, tomēr bremzēju savas gaidas, lai iespējamās vilšanās trieciens būtu saudzīgāks, jo Dž.Dž.Dž. labu izrāžu latiņu ir pacēlis ļoti augstu.
Tik daudz labu priekšnosacījumu patiesi izcilai izrādei. Ģeniālā Lāča mūzika, fantastiskie Ilzes tērpi, izcils aktieru sastāvs. Bet ... nezinu ... kaut kā par maz mīlestības ... prasījās vairāk jaudīguma it visā. Izņemot Džuljetas dziesmu - tā bija mana izrādes kulminācija.
Es ceru, ka Dž.Dž.Dž. taupās jaunajam Liepājas uzvedumam, savukārt no iepriekšējiem vēl tā īsti nav atguvies!

Paldies un Veiksmi turpmāk!
11.02.2012 12:29
Ļoti aizkustināja. Brīnišķīgi tērpi un brīnišķīgi Romeo (A.Dīcis) un Džuljeta (I.Segliņa). Īpaši patika Džuljetas tēlojums - tik trausla, izjusta un dabīga. Jā..."Nav stāsta skumjāka par šo..."
Malači visi izrādes veidotāji!
04.02.2012 23:17
Nesaprotami, kāpēc nav norādīts, kurš "pārdramatizējis" Šekspīru - teātra literārā padomniece Mamaja jeb Džilindžers? Noteikti ne tulkotājs Auškāps, jo viņš tomēr inteliģents cilvēks.
02.02.2012 22:03
max
Kāpēc uzreiz ķerties pie sazvērestības teorijām? neviens speciāli neko nenomelno, vienkārši izsaka savu viedokli. Žans tai skaitā. Kāpēc uzreiz kāds par to maksā? Kurš tad? Ojārs Rubenis varbūt? :))
Palasiet atsauksmes, piemēram, par Mocartu, Frīdu Kalo, Gūstekni pilī, Pirmā grēka līci - tur ir tikai sajūsmas pilnas rindas. Arī Marlēna daudziem patīk. Reizēm šķiet gluži otrādi - par daudz tiek saslavēts.
31.01.2012 11:14
Gandrīz gribas jautāt - kas un cik maksā "žanam" par darbu...:)
Izskatās, ka izrādes "aplikšana" ir viņa galvenā nodarbe, ja tam var veltīt tik daudz laika un uzmanības. Tas jau paliek smieklīgi.
Noteikti iešu skatīties, jo mana pieredze saka: jābūt labai izrādei, ja komentos to tik aktīvi cenšas "noknābāt".
31.01.2012 10:23
Nekad neesmu redzējusi tik atbilstošu, piemērotu un dabisku Džuljetu kā Ievas Segliņas tēlotā. Tiešām bija interesanti viņu vērot. Spilgti bija arī citi tēli, kurus atveidoja J. Bartkevičs, A. Skrastiņš, A. Dīcis, L. Ozoliņa un citi. manai meitai arī ļoti patika, tagad visu laiku to vien dara kā zīmē mazus Romeo un Džulijatas (kā viņa pati raksta). Interesanti bija apspēlēta scenogrāfija, divus lielus karkasus izmatoja tik dažādos veidos. Paldies par tērpu krāsainību, par dinamismu, skumjām un laimi vienkopus. Džilindžers vispār, manuprāt, ir ģeniāls režisors, to sapratu jau tad, kad skatījos "Kaligulu". Tas gan bija sen, bet iespaids no šīs izrādes nav izgaisis vēl tagad. Un ticiet man, tā nomelnošanas kampaņa, kas pēdējā laikā ir vērsta pret jebkuru dailes teātra uzvedumu, vienalga, kāds tas būtu, jau sāk palikt smieklīga un tāpēc tai jau vairs var nepievērst uzmanību. Es varu saprast, ka cilvēks savā šaurajā domāšanā neatzīst neko citu kā Jauno teātri ar ķīmiskiem eksperimentiem, bet lai tā režisori pamēģina uzvest kādu tiešām vērienīgu lugu uz lielās skatuves, tad redzēsim, kā viņiem veiksies.
Un kādas muļķības, ka Romeo un Džuljetai pietrūkst mīlestības! Paskatieties skatus uz kāpnēm un balkona, kad abi mīlētāji ir nesen satikušies! Skudriņas skrēja pār kauliem un fiziski varēja sajust, ko jūt Džuljeta. Mīlestības dzīvē drīzāk pietrūkst mūžīgi neapmierinātajiem komentētājiem, novēlu viņiem to atrast Un paldies par izrādi!
31.01.2012 01:11
Pilnīgi piekrītu, ka izrādē galvenais, kā PIETRŪKST - pārliecinošas MĪLESTĪBAS. Ekspozīcija ir tāda, ka nedod ticamu pamatu turpmākajai attīstībai - ne no šā, ne no tā Romeo un Džuljeta jau iemīlējušies - īsajā masku balles ainā? Noticēt vari sākt tad, kad redzi, no kā kas par ko attīstās, tam jānotiek tavā acupriekšā.
Lai arī Kārļa Lāča mūzika ir itin laba, tās ir par maz izrādē - ar Džuljetas dziesmu vien ir patrūcīgi tādai izrādei. Ja būtu varbūt bijusi arī Romeo dziesma un vēl kāda - nu vismaz īpaša fināla dziesma vai mūzika, arī tad tas varbūt palīdzētu, dotu lielāku ticamību, varbūt raisītu emocijas, ja jau Džilindžers ar Šekspīru tik brīvi izrīkojies. Varbūt vajadzēja likt auklei ko nodziedāt, citādi viņa it kā nojauš, ka nebūs laba gala, bet no viņas drūmā vaiga un vienmuļās staigāšanas ne silts, ne auksts.
Traģēdijā ir jābūt tik iespaidīgam finālam, ka visi skatītāji raud un acis kļūst miklas pat cietajiem kramiem. Režisors mums laupa šo emocionalitāti. Un tas nu gan režisoram NAV PIEDODAMI! Šai izrādei bija jāpaiet vienā elpas vilcienā, bet tā knapi velkas, ir samocīta, nesavākta. Šo veikumu uzskatu par NEVEIKSMI. Romeo un Džuljetai bija jābūt izciliem. Lai vismaz divus trīs gadus visi par to runātu. Bet ir, kā tai dziesmā: "varēja būt, bet nebij' "...
30.01.2012 23:47
Redzēt redzēju, bet citiem skatīties neieteikšu. Žēl, jo vispār nemēdzu parāk meklēt slikto, bet labā šajā izrādē bija gaužām maz. Nevar viens Skrastiņš un Ķuzule izvilkt izrādi. Pilnībā piekrītu Simai, jo precīzāk noraksturot visus trūkumus nemaz nevar. Esmu redzējusi iepriekšējo Dailes "Romeo un Džuljetu" ar Zeltiņu un Auziņu, un Artmani aukles lomā. Tas tiešām bija skaisti un pārliecinoši, kaut arī toreizējā scenogrāfija bija vēl neizteiksmīgāka, bet tas bija Šekspīrs. Un ja vēl pieskaita skaisto Dzefirelli filmu, tad gan gribētos dzirdēt,, ko teiktu šī brīža fanotāji. Bet jauno Hanu es saprotu, jo pati šajā vecumā iepazinu šos varoņus un viņas jūsmu attaisnoju, nekā labāka par šo tēmu viņa nav redzējusi. Izrādes attaisnojums varētu būt tikai viens - tā ir domāta kurlmēmu cilvēku auditorijai, jo citādi nav izskaidrojams fakts, ka izrāde faktiski ir bez teksta, bez skaistās, dziļās Šekspīra valodas.
30.01.2012 21:03
Izrāde izraisīja ļoti pretrunīgas emocijas. Lai gan ļoti gribētu redzēt otru aktieru pāri - Artūru Dīci un Ilzi Ķuzuli-Skrastiņu, nezinu, vai spētu saņemties izrādi apmeklēt vēlreiz.

Sākšu ar labo:

Izrādē ir fantastiska Kārļa Lāča mūzika, kas aizrauj jau pašā izrādes sākumā ar ārkārtīgi jauko Daiņa Gaideļa dziedājumu. Džuljetas dziesmu biju dzirdējusi arī pirms izrādes, kas noteikti bija viens no iemesliem, kādēļ liku tik lielas cerības uz izrādi. Mūzikas precīzais un niansētais izmantojums izrādē aizkustināja. Nu tā... ļoti!
Aktieru sastāvā spilgtākais pavisam noteikti ir Artūra Skrastiņa tēlojums. Tik īsts, tik patiess. Šim tēlam tu kā skatītājs notici pa īstam.
Sen nekur nebiju redzējusi tik skaistas maskas kā šajā izrādē. Burvīgas! Vislabākais kostīmu elements.
Izrādē bija fantastiskas dramatiskās ainas.

Tas, kas izrādē sagādāja vilšanos:

Lielākā daļa aktieru nepārliecināja. Un tā pavisam noteikti nav aktieru vaina, jo citās izrādēs tie sevi ir pierādījuši ļoti labi. Vaina, manuprāt, ir tajā, ka Džilindžera skatījums uz lugu nepārliecina mani kā skatītāju. Lielākā daļa tēlu šķiet padarīti tik plakani... galu galā, Šekspīrs katru lugas varoni bija apveltījis ar kaut ko tik izcilu, kas to padara unikālu uz pārējo fona. Domāju, ka skatītājam, kas nav lasījis oriģināldarbu, nerodas ne mazākā skaidrība par to, kāda ir atšķirība starp Tibaltu, Merkucio, Benvolio u.c.
Romeo un Džuljetas mīlestība šajā uzvedumā arī nepārliecināja. Neieraudzīju mīlestības dziļumu, kas parādās lugā. Vairāk tas līdzīnājās savstarpējai pievilcībai un iemīlēšanās fāzei. Ne mīlestībai.
Lai gan iepriekš izcēlu dramatiskās ainas (tās, kurā kāds no varoņiem mirst vai piedzīvo absolūtu iekšējo destrukciju), pārējā izrāde šķita tik lēna, tik pelēka. Tur, kur bija dinamika, bija arī emocijas. Atzīšu, ka vairākkārt acīs sakāpa asaras. Taču ar to nepietiek, lai izvilktu visu izrādi.

Aktieri ir brīnišķīgi un es ļoti, ļoti ceru, ka ar laiku varbūt notiks "iespēlēšanās", bet, ja izrāde turpinās būt tāda pati kā dienu pēc pirmizrādes, daudzi skatītāji varētu piedzīvot vilšanos.
30.01.2012 18:50
Lasu atsauksmes un man nav ko teikt...
Man trūkst vārdu tik pat ļoti cik pēc pašas izrādes.
Kā var ko ādu teikt? Neradīja emocijas? Velns parāvis! Kādam te laikam ir sirds iztrūkums organismā. Es noraudāju visu 2. cēlienu pie tam ģenerālmēģinājumā.
Te kāds laikam nav nemaz nav pa interesējies par šo lugu iepriekš, nu tad zināšanai.. Segliņa notēloja brīnišķīgu Džuljetu. Bērnišķīga? Atvainojiet... Džuljetai ir 14 gadi. Tas ir vēl tīrākais bērns.
Pilnīgi pieļauju, ka visi sēdējāt aizmugurē, bet es 2. rindā redzēju Dīča asaras un Segliņas saplosīto dvēseli.
Nē, mani tas nenormāli sadusmo. CILVĒKI KAS AR JUMS NOTIEK?? Kā var ko tādu neredzēt, nesaprast un nesajust??
Indra Briķe vispār ir izcila aktrise. nav jūtas? Īstas asaras nav jūtas?
Tērpi scenogrāfija, par mūziku vispār nerunājot.. Neko pielikt neko atņemt!
Es aizvien jūtu kā Latvija slīkst depresijā un bezjūtīgumā un man ir žēl, patiešām žēl.
manuprāt, tad tiem, kuri nesaprot vieta ir Nacinālajā teātrī Kapu svētkos vai Latgola.lv Laipni lūgti.
Daile nav jums.
30.01.2012 15:39
Par šo izrādi varu teikt, ka tā ir laba detaļās, bet kopumā diezgan izstiepta un mazliet garlaicīga! Romeo - Artūrs Dīcis - nelika sajust patiesas emocijas, bet tikai viduvēju tēlojumu. Ievu Segliņu redzēju pirmo reizi tēlojam un varu teikt, ka viņa noteikti centās.. dažkārt tāda naiva un pārāk bērnišķīga likās, bet bija ok. Manuprāt, šis pāris mīlestību savā starpā nesajuta, līdz ar to arī skatītāji varētu nesajust. Man ir iekšēja sajūta, ka Kristaps Rasims un Ilze Ķuzule varētu būt labāki šajā lomā, tieši kā pāris.
Man patika arī Ginta Andžāna, Ginta Grāveļa un Laura Dzelzīša tēlojums, viņi bija dzīvīgi un ainas ar viņiem bija interesantas, piepildītas. īpaši nenoticēju Laura Subatnieka tēlojumam, kaut kāds jocīgs dīvainis likās.
Taču piesieties jau vienmēr var... gribēju pateikt par to, kas man patika. Tērpi - Džuljetas plandošā kleita, sarkanie tērpi, maskas. Scenogrāfija - tieši skaidu grīda piešķīra īpašu noskaņu un atmosfēru. Ainas ar zobenu kauju sākumā un pirms Merkucio nāves bija ļoti, ļoti labas, taču tās arī bija vienīgās vietas, kur parādījās dinamika un atraktīvi notikumi (kā tika raksturota šī izrāde aprakstā). Ļoti emocionāla bija Kārļa Lāča mūzika, Džuljetas dziesma vēl joprojām galvā skan.. super! Beidzot esmu tikusi līdz tam, kas mani visvairāk uzrunāja - ARTŪRA SKRASTIŅA tēlojums... ģeniāli. Ja skatoties izrādi, bieži gribas, lai notikumi risinās ātrāk, tad brīži, kad Artūrs Skrastiņš bija uz skatuves, man ļoti patika, nebija garlaicīgi. Viņa tēlojums bija dzīvs, emocionāls, patiess un es noticēju!
Šī izrāde ir vairāk par traģisku nevis skaistu mīlestību.. pietrūka mazliet Džiļa trakuma, jo likās viss tik pareizi un pieklājīgi.. Un arī es, atceroties Leonardo Di Kaprio Romeo un Klēras Deinsas Džuljetu, būtu priecīga sajust kaut mazumiņu no tā skaistā mīlas stāsta..
Kaut kā pietrūka un diemžēl nevaru ieteikt šo kā labāko Romeo un Džuljetas stāstu, ko obligāti jāredz.
Tomēr no zobenu cīņas tiešām bija sajūta, ka aktieri ir kārtīgi trenējušies :))Paldies par to!
30.01.2012 00:50
Pēc izrādes radās sajūta, ka režisors lugu vispār nav lasījis un uztaisījis kaut ko pēc kāda ne visai gudra un inteliģenta cilvēka nostāstiem. Aktieri, iespējams, ir lasījuši, taču viņiem jāspēlē tas teksts, kas iedots, un tie ir V.Š. ģeniālā darba izvilkumi. Līdz ar to kopaina viņiem nav skaidra, nerunājot par raksturiem. Ļoti gribētos, lai Gints Grāvelis izlasa lugu un uzzina, kas patiesībā ir Merkucio - izglītots, ļoti asprātīgs renesanses laika aristokrāts ar paradoksālu domāšanu, kuru ierauj ķildās un beigās nogalina ne par ko. No Andžāna Tibalta kaut ko vēl varēja nojaust, viņš vienīgais no jauniešiem strādāja daudz maz profesionāli.
Kāpēc viedais, dzīvesgudrais mūks Lorenco, ko ciena visa pilsēta, pataisīts par aklu nabagu? Kāpēc par galveno varoni izvirzās - lai nu kas! - vecais Kapuleti? Kāpēc aukle ir tik nomākta un nelaimīga, ja autoram tas ir dzīvs, brīžiem komisks tēls? Vai tāpēc bija jānoīsina virkne lielisku tekstu, lai Bartkevičš varētu sēdēt un klusēt (teksta taču nav!) ar tauriņu vitrīnu klēpī, dzert vīnu un čurāt? What for?
Ir laikam ļoti jāpacenšas, lai uztaisītu "Romeo un Džuljetu" ar tik vājiem dialogiem ballē, balkona skatā, šķiroties, kurus taču Šekspīrs ir uzrakstījis un, kā es lasīju, Raimonds Auškāps par jaunu iztulkojis.
Ne velti 2.cēlienā bija daudz tukšu vietu un cilvēki pat cēliena laikā gāja no zāles ārā.
Projām ejot noklausīts divu jauniešu vērtējums: "Tā sačakarēt pasaules skaistāko mīlas stāstu - to vajag mācēt! Malacis Džilis!"
Žēl, patiešām žēl.
29.01.2012 21:51
Lielisks nopietns skatuves darbs.
Ļoti patika!
29.01.2012 19:20
Izrādi vēl neesmu noskatijusies,tapēc ļoti gaidīju,kad te parādīsies kādas atsauksmes!sakiet,vai Segliņa kaut ko var nospēlēt vai ne,cik atminu,tad "Lolitā"bija vāja aktierspēle vērojama,bet nu tas bija pirms vairākiem gadiem-kā ir ar Džuljetu?
Priecājos par Žanu Poklēnu-bija interesanti lasīt tādas plašākas pārdomas!un varu tikai piekrist,ka latviešu aktieriem piemīt pārmērīga centība-sevišķi pirmizrādēs(jaunajiem tas vēl būtu piedodami,bet ar vecajiem ir tāpat!)un jo vairāk viņi cenšas jo sliktāk sanāk! kas tas ir ,kāds "teicamnieku"koplekss vai?
29.01.2012 16:15
sveiki.esmu šokēta,jo tik izcūkātu šekspīru pat murgos nevareju iedomāties! kur skatās kritiķi! to izrādi nemaz uzvest nevajadzēja,ja nemāk.n nav ne aktierspēles,ne emociciju,ne tērpu.gaiss smird,visas skaidas pa gaisu,jo nemitīgi viņas kuļ .nu nebaudāms gabals.
esmu satrekta,ka tik skaistu darbu var tik kretigi parādīt.
29.01.2012 16:09
Joprojām domāju par vakar redzēto, kas varbūt nav slikts rādītājs. Izrādē KAUT KAS jau bija. Gāju ar lielām gaidām, ka beidzot redzēšu vienu neredzēti skaistu mīlas stāstu ar ļoti traģiskām beigām. BET... Izrādē nebija ne īstas mīlestības , lai kā jaunieši - Kristaps Rasims un Ieva Segliņa centās (un to centību pat varēja pamanīt), ne arī īsta naida starp dzimtām, ja par to neuzskata sākumainu ar zobencīņu. Monteki vispār izrādē nekā neatklājas. Pietrūkst pamatojuma, kāpēc tad Kapuleti un Monteki traģiskajās beigās būtu izlīgst...

Izrādē viss notiek pārāk vienkārši - jaunieši strauji iemīlas, uzreiz zvēr mūžīgu mīlu, strauji tos salaulā, un pārāk ātri un viegli visi nomirst. Ātri tiek nodurti, noindēti, ātri viss beidzas - nav īstu sāpju, dvēseles moku. Tas varbūt ir tāpēc, kā Lēdija Kapuleti saka, ka ilgi skumt nav prāta darbs. Visam trūkst ticamības. Lai arī aizmugurē sēdošajām bija puņķi un asaras, nekas tāds man nesariesās. Drusku kaut kas jau notrīsēja, bet līdz asarām bija viens kilometrs un divsimt metru..

Lai pārliecinātos, ka viss nav tomēr tik trafareti un vienkārši, šodien no plaukta paņēmu austrāliešu režisora Baza Lūrmana 1996.gada filmu ar Leonardo di Kaprio un Klēru Deinsu - nu lielāku romantiku nevar iedomāties! Labi, teiksim, neskatīsimies zvaigžņotās debesīs! ... Bet ai, kā gribas! Ja atklāti, gribējās vismaz kaut nelielu nospiedumu no tā visa.

Vienīgi, kad uznāk Artūra Skrastiņa Mūks Lorenco, jūti, ka beidzot sākas jūtu ķīmija un mums tiek arī kas no Šekspīra ģenialitātes. Tikai nesaprotu, kāpēc skrandās un kāpēc visiem jāviļājas pa tām skaidām. Džuljetas aukle Lilitas Ozoliņas izpildījumā šķiet kaut kur ir pazaudējusi sirdi, no mīļuma nav ne vēsts - salti. Arī Indras Briķes Džuljetas māte ir aukles kopija ar plus 5% vairāk emociju. Kapuleti - tad nevar saprast- žūpa, izvirtulis, bargs tēvs - labi, ka beigās vismaz apraudas.

Vislielākajā traģēdijā tā kā nevajadzētu garlaikoties, bet nācās. Režisors kaut kur PAZŪD, tad uzrodas, tad atkal pazūd, nav pat traģiskuma kvintesences finālā... Tas jau drusku nav labi...Pat nāves aina kapenēs noris nevis skatītāju pašā acu priekšā, bet ap skatuves vidu uz dibenplāna pusi, laikam lai pietušētu un mēs neredzētu, cik tas ir pa īstam, bet varbūt tālredzīgi - no nav jau...

Paldies vienai daļai aktieru par lielu centību! Arī tas ir vismaz labi. Bet ar centību Šekspīra traģēdijās ir par maz - vajag kaut ko tik grūtu un tik ģeniāli vienkāršu - kā patiesumu, kuram spējam noticēt, ko diemžēl radīt uz skatuves šoreiz nav īsti izdevies. Acīmredzot par maz vēl brieduma, lai ķertos pie Šekspīra.
29.01.2012 12:59
Superīga izrāde!!! Tērpi- vienkārši bet skaisti, mūzika - fantastiska- Kārlim Lācim- cepuri nost!!! :))
Izrādes beigās pat asariņas nobira!
Iesaku no sirds!
29.01.2012 01:39
Paldies par jauko iestudējumu, bija prieks skatīties! Vienīgais ir jūtams ka izrāde ir pavisam jauna, bija jautri, kad kāds no aktieriem sajauc tekstu.... Un vēlos visiem atvainoties par savādajiem trokšņiem zālē, diemžēl kruķi mani pievīla šodien!

P.s. Prieks, ka pat ar salauztu kāju var skatīties izrādes, jo ir iespēja nokļūt zālē ar lifta palīdzību (: