Filisa NādžaTalantīgais misters Riplijs
Lielā zāle
Pēc Patrīcijas Haismitas romāna motīviemIdentitātes drāma 2 cēlienos
No angļu valodas tulkojis Jānis Elsbergs
Pirmizrāde - 2020. gada 31. janvārī
Izrādes ilgums - 2h 55min
"Talantīgais misters Riplijs ir izrāde, kas turpina Dailes teātra iepriekš uzņemto māksliniecisko kursu – uzrunāt plašu auditoriju."
Ieva Rodiņa, Latvijas Avīze
Bagātais Herberts Grīnlīfs izvēlas Tomu Ripliju, lai atvilinātu uz mājām savu aizklīdušo dēlu Ričardu. Taču Riplijam ir citi plāni. Viņam ir hameleona daba, neskaidra pagātne un īpašs talants – spēja maldināt un manipulēt. Izšķērdīgā, brīvā pasaule, kurā viņš atrod Ričardu, ir pārāk pievilcīga un kārdinoša, lai no tās atteiktos. Brīdī, kad Riplijs iekāro Ričarda dzīvesstilu un identitāti, spēle kļūst nāvējoši bīstama. Viņu dzīves neatšķetināmi savijas kopā, un bezkaunīgi šarmantajam psihopātam vairs nav ceļa atpakaļ. Jo iespēja atkal kļūt par sevi pašu Riplijam ir pārāk biedējoša.
- Izrādē smēķē
Lomās
- Gints Grāvelis
- (Toms Riplijs)
- Andris Bulis
- (Ričards Grīnlīfs)
- Inga Alsiņa-Lasmane
- (Mārdža Šervuda)
- Lauris Subatnieks
- (Fredijs Mailzs)
- Juris Žagars vai Pēteris Gaudiņš
- (Herberts Grīnlīfs)
- Vita Vārpiņa
- (Emīlija Grīnlīfa)
- Olga Dreģe
- (Krustmāte Dotija)
- Mārtiņš Upenieks
- (Redingtons)
- Toms Veličko
- (Fausto)
- Juris Bartkevičs
- (Tenents Roverini)
- Dārta Daneviča vai Ilze Ķuzule-Skrastiņa
- (Sofija)
- Gints Andžāns
- (Silvio)
- Juris Jope
- (Marks Primingers)
Radošā komanda
- Režisore
- Laura Groza
- Scenogrāfs un video mākslinieks
- Mārtiņš Vilkārsis
- Kostīmu māksliniece
- Ilze Vītoliņa
- Komponists
- Kārlis Auzāns
- Horeogrāfe
- Liene Grava
- Gaismu mākslinieks
- Jevgeņijs Vinogradovs (Krievija)
Izrādes “Talantīgais misters Riplijs” @Dailesteatris scenogrāfija mani apbūra. Un dziedošās balsis. Izcili!
"Iestudējot izrādes ar pasaulē jau plaši zināmu nosaukumu, skatītāji gribot negribot to salīdzinās ar iepriekš redzētiem variantiem. Manā galvā tā bija 1999. gada kinofilma ar Džūdu Lovu, Metu Deimonu un Gvinetu Paltrovu galvenajās lomās. Ātri gan sapratu, ka Groza – Ķibere apskatīs romānu no cita skatu punkta un labi vien ir – šī versija man patika labāk. Lielākoties jau galvenā varoņa Toma Riplija atveidojuma dēļ. Nav ierasts redzēt Grāveli titullomā, bet šoreiz viņš ar to tika galā godam. Jā, varbūt varētu piekasīties tādām niansēm kā teksta sajaukšana vai runas uzsākšana nevietā, bet to varēja novērot visiem iesaistītajiem aktieriem, ko varu skaidrot ar to, ka šī bija tikai 4. izrāde un aktieri, iespējams, vēl nav pieslīpējušies viens otram.[..]"
Pilnu izrādes vērtējumu lasiet šeit - https://ej.uz/ug94
"[..]Nedomāju, ka režisore atkārtojas (kā tas dažās atsauksmēs ir izskanējis), izrādē ir būtiskas idejas, kuras nav viegli pieņemt, bet dzīves situācijās – ne vienmēr iespējams jēdzīgi risināt. Arī pseidofilozofiskumu, kas tiek pārmests lugai, izrādē nesaskatīju.
Aplausi bija izjusti, šķita, ka sapratne panākta."
Pilnu izrādes vērtējumu varat lasīt https://ej.uz/wukd
Scenogrāfija lieliska, paspilgtina izrādes noskaņu, tāpat kā tērpi un video.
Vēlos uzteikt G.Grāveļa saspēli ar A.Buli un izcilo Fausto lomas tēlojumu T.Veličko izpildījumā. Paldies!
"[..]Izrāde ir skatuviski organiska un vizuāli baudāma. Nav disharmonijas kopējā vēstījumā – uz skatuves valda plašums un gaišas krāsas (scenogāfs Mārtiņš Vilkārsis), tāpat smilšu un brūnais tonis vērojams varoņu apģērbā (kostīmu māksliniece Ilze Vītoliņa). Tas, ko mēs redzam, labi un veiksmīgi “sadarbojas” ar to, ko mēs dzirdam, precīzāk, komponista Kārļa Auzāna mūzika ir viena no izrādes lielākajām uzvarām. Runājot par aktieru ansambli, tāds Dailes teātrī vēl nav bijis. Gints Grāvelis, kurš atveido Tomu Ripliju, un Andris Bulis Ričarda Grīnlifa lomā ir līdzīgi, proti, aktieriem piemīt zināma vizuālā līdzība, tomēr ar to vien nepietiek. Abiem savā ziņā ir identiskas aktieriskās kvalitātes. Pieaicinātie aktieri Inga Alsiņa - Lasmane, Toms Veļičko un Juris Jope katrs ir veiksmīgs savās lomās, īpaši izceļot Jopes vokālās dotības.[..]"
Pilnu izrādes vērtējumu lasiet šeit - https://ej.uz/zxem
P.S. Kāpēc Dailes teātris pats liek te iekšā tikai pozitīvas atsauksmes no citiem medijiem? Lai "atšķaidītu" negatīvās atsauksmes, kuras mēs te rakstam??? Tā jūs paši sev uzlabojat garastāvokli? Vai drīzāk māniet sevi? :)
Cik ironiski, malignu narcisu (sociopātu) nosaukt par talantīgu! Par talantīgu manipulatoru, slepkavu, kura ļaunumu cilvēki ‘nolasa’ intuitīvi, bet dažādu iekšēju procesu dēļ nespēj tam pretoties & pretstāvēt. Toms Riplijs visu mūžu juties neredzams, neievērojams, nepamanāms, tomēr jau no tēva pārmantojis sirdsapziņas defektu, spēj to otrā paaudzē slimā veidā “pilnveidot”, iznīdējot vainas sajūtu pilnībā, gūst patoloģiskā veidā ‘kompensāciju’ par pāridarījumiem, pārdzimstot Ričardā Grīnlīfā. Uzrunāja skatuves scenogrāfija, kas, jāsaka, spēcīgi pastiprināja drūmo noskaņu.
Bet visam pāri - milzīgs pārsteigums & prieks par Ginta Grāveļa Tomu Ripliju & saspēli ar Andra Buļa Ričardu Grīnlīfu.
"[..]Jau no izrādes sākuma mani nobūra vērienīgā Mārtiņa Vilkārša scenogrāfija un video. Lielisks gaismas mākslinieka darbs un Kārļa Auzāna mūzika. Aktierdarbs labs, bet vēl ir kur tiekties un laikam šajā reizē derēs teiciens, “ka nevar būt labi, ja var būt vēl labāk”."
Pilnu izrādes vērtējumu lasiet - https://ej.uz/m93q
Līdz šim, apmeklējot Dailes teātra izrādes lielajā zālē, nebiju novērojusi, ka ļoti daudzi skatītāji atstāj zāli vēl pirmā cēliena laikā.
Stilīga izrāde, svarīgi uztvert tās atmosfēru. Miljons par scenogrāfiju. Gints Grāvelis turpina pārsteigt. Laikam esmu tāda kā Lauras Grozas - Ķiberes fane #talantīgaismistersriplijs @Dailesteatris
Ar katru teātra reizi, iemīlu teātri vēl vairāk. Šodienas kultūrdeva - Talantīgais misters Riplijs
@Dailesteatris, nelika vilties. Tik loti kko iekārot un manipulēt, lai to iegūtu! Izcili aktieri , esmu sajūsmā!
M