Deniss KellijsZĒNI NAV MEITENES
Tabakas fabrika, Miera iela 58a
Psiholoģiska drāmaNo angļu valodas tulkojis Matīss Gricmanis
Pirmizrāde - 2023. gada 10. februārī
Izrādes ilgums - 1h 45min
Izrāde 1 cēlienā
"Aizraujošs ceļojums vīriešu – sieviešu attiecību dinamikā."
Signija Joce, "Kroders.lv" 20.08.2023.
"Izrāde met radikālas intonatīvas un sižetiskas virāžas, skatītājs vieglā, bet drošā solī tiek vests cauri ar veselo saprātu netveramai cilvēka pieredzei."
Toms Čevers, “Kultūras Diena” 09.03.2023.
"Dārta Daneviča meistarīgi savieno šķietami nesavienojamus žanrus un atstāj plašu telpu līdzdomāšanai. Aktierdarbs ir apbrīnojams, cita apzīmējuma man nav." 5/5
Edīte Tišheizere, "IR" 16.03.2023.
"Stila ziņā izrāde attīstās no stāvizrādes jociņiem līdz traģēdijai. Dārtas Danevičas veikums – niansēts un pārliecinošs."
Armands Kalniņš, "Latvijas avīze" 23.02.2023.
PAR IZRĀDI
“Sabiedrība nepastāv vīriešu labā, tā pastāv, lai viņus savaldītu.”
Šis stāsts būs par mīlestību. Par romantiku. Par iemīlēšanos godīgā, gudrā un asprātīgā vīrietī, kurš sievietei dod iespēju uzplaukt – kā mātei un savā darbā. Viņa ilgi nevar atrast savu vietu, bet viņš nekur viņu nesteidzina. Un, kad viņa beidzot ir atradusi savu aicinājumu kino nozarē, viņas bērni ir tikuši dārziņā, notiek tas, kas mēdz notikt. Idiliskā ģimenes dzīve izjūk brutāli.
Piedāvājam izlasīt rakstu "MEITENES UN ZĒNI IR VĒL TIKAI BĒRNI", kurā aktrise Dārta Daneviča, gatavojoties izrādei, sarunu maltītē tiekas ar diviem atšķirīgu uzskatu pārstāvjiem - ārstu psihoterapeitu Juri Batņu un filozofi Janu Kukaini. To papildina ārsta psihoterapeita Artūra Miksona komentāri. Lasi ŠEIT!
- Vecuma ierobežojums 12+
Lomās
Radošā komanda
- Režisore
- Diāna Kaijaka
- Komponists
- Ernests Valts Circenis
- Scenogrāfe un kostīmu māksliniece
- Ieva Kauliņa
- Gaismu mākslinieks
- Reinis Zalte
- Kustību konsultante
- Inga Krasovska
iesaku !
Atsaucoties uz citiem komentāriem šeit, es būtu gatava visu izrādi nostāvēt kājās. Manuprāt, ļoti labi izdomāts, nodalot pagātni no stāsta, izmantojot balss ierakstus un tumsas efektu. Nemaz netraucēja pārceltais sižets, jo galveno domu tas uztvert nemaz netraucēja.
Vienīgais, kas traucēja izrādes laikā bija neērtie krēsli un ... kode.
kopumā - žēl velti iztrētā laika.
Ļoti daudz emociju!
Paldies!
Vislielākie iebildumi man ir pret režijas izvēlēm, lielu daļu izrādes liekot skatītājiem pavadīt tumsā, liekot skanēt tikai galvenās varones balsij, turklāt ierakstā. Pirmkārt, garlaicīgi, otrkārt, "ož" pēc haltūras. Kā zināms, talantīgi aktieri mierīgi spēj noturēt publikas uzmanību vieni paši arī bez pauzēm pat 2un 3 stundas.
Arī izvēle pārcelt lugas darbību uz Latviju nostrādā pret, jo tas liek zaudēt ticību notiekošajam. Latvijā nav tādu ambīciju un arī tādu panākumu.
Dārta strādā gludi, bet mazliet atsvešināti, taču viena epizode lika sajūsmā noelsties. Kā viņai izdevās piedabūt savu sejas nervu noraustīties tieši brīdī, kad viņa paziņo skatītājiem par Zēna pašnāvības mēģinājuma iznākumu, nudien nezinu, bet spiežu roku.
Deniss Kellijs raksta ļoti spēcīgi, prasot arī tik pat spēcīgu izpildījumu. Diemžēl Dailes "Zēni nav meitenes" nestāv līdzi Nacionālā "Pēc beigām". Un celties kājās pēc izrādes nudien nav nekādas vajadzības.
Vērtīga izrāde- no teju stāvkomēdijas līdz izjukt pa vīlei traģēdijai. Bravo @daile_lv @darta_avant #ZēniNavMeitenes
Wow, wow, wow. Izrāde, kas pārsteidz, saviļņo, sajūsmina, sarūgtina, aizkustina un atstāj skatītāju ar maigi kairinošu virpuļviesuli prātā. Labā nozīmē. @darta_avant ir fascinējoša un kaptivējoša monoizrādē #ZēniNavMeitenes (rež. @DianaKaijaka) @daile_lv – BRAVO!