Jānis Lūsēns, Egīls ZirnisCeplis
Lielā zāle
Mūzikls 2 daļāsPirmizrāde - 2010. gada 5. novembrī
Izrādes ilgums - -
Viņš bija varens. Un būs. Ikviens latvietis zina šo jau par klasisku kļuvušo frāzi. Stāsts par nesalaužamo latviešu biznesmeni un avantūristu Edgaru Cepli dzīvo filmā un uz teātru skatuvēm. Šoreiz - gluži jaunā muzikālā veidolā.
Laiki mainās, bet vērtības un tikumi/netikumi paliek tie paši. Tādi mēs esam. Un būsim.
Mūziķi: Jānis Lūsēns (seniors), Jānis Lūsēns (juniors), Kaspars Grigalis, Aivars Gudrais, Marita Bērziņa
Dejotājas: Līga Liberte, Daina Zviedre, Elza Pūce, Elīna Eida, Agnese Lapena, Rūta Kublicka
IZRĀDĒ SMĒĶĒ!
Lomās
- Artis Robežnieks vai Andris Bērziņš
- (Edgars Ceplis)
- Olga Dreģe, Ilze Vazdika
- (Sausene)
- Sarmīte Rubule
- (Valentīna)
- Ivars Auziņš
- (Jānis Ūdris)
- Lauris Dzelzītis
- (Mārtiņš Zutis)
- Juris Frinbergs
- (Kārlis Lūsis)
- Juris Bartkevičs
- (Augusts Līnis)
- Esmeralda Ermale
- (Kalpone)
- Artis Robežnieks vai Kristaps Rasims
- (Edmunds Sausais)
- Rēzija Kalniņa
- (Berta)
- Ģirts Ķesteris vai Harijs Spanovskis
- (Miķelis Nagainis)
- Intars Rešetins
- (Cēzars Caune)
- Ilze Ķuzule-Skrastiņa, Ērika Eglija-Grāvele
- (Milda Mednis)
- Pēteris Gaudiņš
- (Slepenpolicists)
- Ieva Pļavniece
- (Austra Zīle )
- Valdis Liepiņš
- (Oskars Briedis)
- Jānis Paukštello
- (Teodors Seskis)
Radošā komanda
- Gaismu mākslinieks
- Igors Kapustins (Igaunija)
- Režisors
- Rolands Atkočūns
- Scenogrāfs
- Mārtiņš Vilkārsis
- Muzikālais vadītājs
- Juris Vaivods
- Kostīmu māksliniece
- Ilze Vītoliņa
- Horeogrāfe
- Inga Raudinga
Robežnieks ir labs, bet Bērziņš bija izcils. Un sāls nav dziedāšanā...Ir tāds vārds-harisma...
Robežniekam vēl pietrūkst harismas. Atslēgas vārds ir -vēl.
Jo aktieri velk uz augšu lomas. Un labi , ka Robežniekam ir iespēja attīstīt savu potenciālu.
Vispār tika galā daudz labāk kā biju gaidījis. Ja vēl dziesmā par likteņzirgu tik daudz nedīdītos...
Arī Rasims labi tika galā, turklāt radot savu tēlu nevis kopējot Robežnieku, kas priecē.
Bet nu Ķesteris, kas Nagainis... Ja godīgi, tad bija izrādes nagla. Pārspļāva pat Liepiņa Briedi, kas šoreiz bija tā kā ar drusku formālu pieeju spēlēšanā. Bet Ķesterim patiešām labs aktiera darbs. Smieklīgi un gaumīgi.
Ja pēc Trīs sprīdīšiem piedzīvoju šoku un tiešām bija nepatīkami par nekvalitatīvu, paviršu "šovu", tad vakar šīs sajūtas palika pēdējā plānā.
Paldies Dailei par ļoti kvalitatīvu priekšnesumu. Paldies fantastiskajam režisoram, pagaidām nevienā viņa izrādē neesmu vīlusies!!! Paldies komponistam Lūsēnam par muzikālo baudījumu!!! Veiksmi turpmākajā darbā!
Iesaku aiziet uz šo mūziklu.
Nav runa par aktieriem - tie ir malači!!! Runa ir par izrādes formu - nu nevar Cepli rādīt kā mūziklu, brīžiem tas viss izskatijās pat pēc vodeviļas... Ceplis ir ģeniāla grāmata ar tik daudzām sižeta līnijām un personāžu peripetijām, bet ar vienu dziesmiņu nevar izspēlēt kāda personāža traģēdiju, laimi, vilšanos utt. Dziesmiņas padarīja šo izrādi prastu...
Bet nu - kā saka: vienam patīk māte, otram meita, trešam kleita.
P.S. divām dejotājām gan vajadzētu kaut kā nomaskēt tetovējumus uz kakla aizmugurējās daļas...
Artis Robežnieks ļoti labs Cepļa kungs. Lai veseļojas Bērziņš, bet priecājos, ka dzirdēju tieši Robežnieku. Viņam tomēr ir izcilas balss dotības. Apbrīnojami, ka nedēļas laikā var sagatavot tik apjomīgu lomu, varbūt, ka bija jau agrāk gatavojies.
Bet paldies visiem! Jā, vēl tā vairāk patika V.Liepiņš, H. Spanovskis un S. Rubule.
IZRĀDE IR LABA! Un nesaprotu, ja ir tādi, kam tā nepatīk! Egīla Zirņa dzeja jeb dziesmu teksti ir ļoti labi, trāpīgi, asprātīgi un GRODI. Un lai arī stāsts ir tik vecs ka'dzīve, izdevies tajā iedvest svaiguma elpu. Izrāde izskan arī aktuāli mūslaikam! Lūsēna mūzika - augstā līmenī. Protams, tāpat kā Paulam, ir motīvi kas iet cauri, te arī varēja saklausīt kaut ko no Kaupēna, Agrās Rūsas, bet patiešām - labi! Un mums baigi paveicās -sitamos sita neviens cits kā pats ANDRIS ĒRGLIS! Patika arī nedaudz citādais Bertas lomas traktējums, Berta - shēmotāja: tas nav slikti! Grāmatveža Rešetina Mildiņas Ķuzule ir labi attīstīta mīletības līnija, jo labā trillerī bez taš taču neiztikt, jo citādi, kam tad tās romantiskās dziemas likt dziedāt?! Rasims, kā jau centīgs jauneklis, bija itin labi apguvis Sausā ampluā. Rubules Nagaiņa meitas dziesma par vardīti ir man visvairāk iespiedusies atmiņā - izcili asprātīgi! Katrā ziņā - labu labā izklaide. Turklāt tomēr ir caurviju motīvs un ir visam apakšā tomēr ir dziļas domas. Biju saklausījies visādas nievas, bet tām NAV PAMATA. Izrāde ir LĪMENĪ. Turklāt - asprātības daudz. Bet taču latviešiem vajag prātu asināt, tad nebūs jāraksta tie bēdīgie komentāri arī šeitan... :)
Bērziņš labs, kā vienmēr. Patika pārītis Ķuzule- Re šetins. Lieliska noskaņa ainiņā parkā ar kinoteātri fonā. Tiešām labs dziedājums. Vēl pāris labas ainiņas ar asprātīgiem tekstiem. Stilīgi tērpi un dekorācijas...bet...trūka tādas kopējas izrādes sajūtas. Bija tēli un epozodes, par kuriem nebija skaidrs, kapēc tādi vispār vajadzīgi. Izrāde mani neuzrunāja.
Uzskatu, ka grūti radīt ko "cepļveidīgu" pēc filmas, kas jau kļuvusi par kino klasiku un pacēlusi latiņu visai augstu.
Visiem jau labs nebūsi...- PERSONĪGI ES NE MIRKLI NENOŽĒLOJU KA AIZGĀJU UZ IZRĀDI!
Iesaku arī citiem.
Paldies!
Varbūt nevajag tik ļoti apriet citu cilvēku darbu? Visvieglāk taču ievainot tos, kuriem sirds ir atvērta... un Māksliniekam tā tāda IR!
Meistara Lūsēna mūzika ir harmonisma paraugs, Zirņa rīmes asprātīgas un trāpīgas, aktieri strādā no sirds. Tālāk - katra SUBJEKTĪVAIS viedokis! Varbūt, ka žulti tomēr ir vērts paturēt pie sevis? Varbūt no negatīvās enerģijas vairošanas nevienam nekļūst labāk? Varbūt aiz tās slēpjas neapmierinātība ar paša dzīvi........ ;-)?
Paldies visiem, kas radīja šo izrādi! Tā spēj uzrunāt un aizkustināt. Lūsēn Jāni, aktieri un visi pārējie - lai jums pietiek spēka stāvēt pāri negācijam, ar kurām pārpludināts internets! Lai jums nezūd ticība saviem spēkiem un Mākslai, kuru radāt!
Personīgi man ļoti patika! Dzīvelīga, jestra un negarlaicīga izrāde!
Bērziņš manās acīs ir neviltots sirdsaktieris. Es cienu visu aktieru darbu.
Ļoti gaidīju šo izrādi... Lūsēna... arī Bērziņa dēļ. Pirms izrādes jau palasīju visai kritiskos vērtējumus... cik mēs dažādi skatāmies uz vienām un tām pašām lietām... Mūzika paņēma uzreiz (tā ir milzu pievienotā vērtība, ka ir dzīvā mūzika),niansēm un emocijām bagāta, vietām ironiska kā jau Lūsēnam. PILNĪBĀ pieņēmu Bērziņa Cepli, viņš pierādīja, ka ir ATKAL brīnišķīgs aktieris ( nekādas māžošanās, ka izteicās kritika par 2.cēlienu nebija). Kad A.B.dziedāja "Nepērc, latvieti, sev māju..." skudriņas skrēja pa muguru un sajūta bija gluži kā tad, kad Liedskalniņas Blanšu H.Topsis veda cauri Drāmas teātra zālei.
Valdis Liepiņš - vienkārši izcils. Viss patika.
Un jāsēž 5.rindā...
1.rinda sanak pie pasiem muzikiem, parak tuvu - zud viss parsteiguma efekts.
Runājot par "Cepli", lai gan Bērziņš nav manu iemīļotāko aktieru sarakstā, tomēr patika viņa Ceplis. Patīkami pārsteidza I.Ķuzule-Skrastiņa ar savu balsi. Ainā, kad viņa dziedāja parkā kopā ar Rešetinu, man caur ķermeni skrēja skudriņas. :) Vēlējos uz mirkli apturēt laiku un izbaudīt. Patika arī Rēzija - kā vienmēr izcila! Un viņas balss - skanīga un skaista, kaut gan šajās dziesmās viņa to tā līdz galam nevarēja izpaust..
Arī man patika aina ar Rešetina un Bērziņa tango - sasmīdināja. Uzslava arī Pļavniecei - pārliecinošs un patīkams tēlojums.
Mūzika skanīga un dziesmu teksti lipīgi, ironiski un trāpīgi. Un orķestris pastiprināja emocijas - baudāmi.
Joprojām smaidu par šo mūziklu, un labprāt iešu vēlreiz pēc kāda laika. :)
Malači DT aktieri, mūzikas un režijas caurumus aizlāpa ar aktiermeistarību!
Ko es gribu teikt? Katrai paaudzei savs Ceplis. Un droši vien izrāde/filma arī katram sava. Un tas ir normāli.
Man izrādi skatīties bija garlaicīgi, nebija dinamikas, likās, ka arī aktieri mocās...Tērpi, scenogrāfija un aktieri paši par sevi lieliski, bet viss kopā nekāds, laikam jau akmentiņš jāmet režisora dārziņā...
P.S. Varbūt "iespēlēsies"?
A.Bērziņs un V.Liepiņš bija OK.
Bija tāda mazuma piegarša, biju gaidījusi ko vairāk!
- nav nekāda pamata salīdzināt izrādi ar citiem "Cepļiem", šis pavisam citāds uzvedums.
- ļoti patika Zirņa ironiskie un trāpīgie teksti.
- asprātīgā scenogrāfija un tērpi teicami papildināja tekstus.
- pirmoreiz nekaitināja politiskās "nokrāsas", parasti izvairos no šādām izrādēm.
Kopumā izrāde neviendabīga, epizožu summa.
Mūzika - pārāk "pauliska". Pārāk lietoju tāpēc, ka rakstījis cits mākslinieks.
Kopumā - jauks vakars, patiess prieks par labu humoru par mums pašiem.
No nulles līdz simtam! :)))
Paldies, ieintriģējāt! Noteikti aiziešu!
Tevi pārsteidza snobiskie komentāri, ka izrāde bijusi banāla? Es atvainojos, varbūt Tava dzīve tiešām ir ir pilna ar banālo, kā Tu raksti savā komentā. Man gan tā neliekas .Un tāpēc no skatuves neiepriecina teksti, kas ir tik banāli. Un man ir žēl, ja aiz kājas-mājas, nieka-prieka, pāļiem, sviestiem, dabūšanas pa mici un visa cita nu nekādi nesajutu noskaņu, ko varbūt savā prāta līmenī sajuti Tu. Un es domāju komentos nevajag kādam uzspiest savu viedokli kā vienīgo un pareizo, bet vienkārši izteikt savas pardomas un viedokli par izrādi, nevis par komentāru.
Rēzija Kalniņa šovakar ne tuvu nestāvēja Helgas Dancbergas Berta, lai man protams, piedod cienījamās mākslinieces, mēs gaidījām no Rēzijas ko citu.
Ja cilvēks nezina sižetu tad šajā mūziklā viņš saredz tikai atsevišķus iznācienus un grūtības sagādā tā visa savilkšana vienotā sižetā.
Gribējās vairāk viegluma,humora, elegances, jo aktieru kompānija tiešam lieliska, tikai mūzika , teksts un režija bez elegances un viegluma.Jau ikdienā ēdam putru, atnākot uz teātri gribētos, ko smalkāku.
Bērziņš un Liepiņš brīnišķīgi! Kā vienmēr.
Andris Bērziņš ir izcils, ļooooti muzikāls, superīgs un kolosāls. Tāds, kā dzīvē.
Scenogrāfija burvīga.
Mūzika laba. Meldiņi labi, lipīgi. Katram varonim savs vadmotīvs, kurš nesaprata, pats vainīgs. :(((
Žēl, ka leitim jātaisa izrāde par letiņiem. Ko gan viņš jēdz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gribējās sauleslēktu, bet dārga pelēcība vien sanāca.
Labākā pēdējā laika izrāde Dailes teātrī, domāju, tai būs ilgs skatuves mūžs. Novēlu, lai radošajai komandai veicas arī turpmāk!
Kopumā labs gabals, lai gan mūzika vietām "pašķidra".
Bērziņš, Liepiņš, Rešetins, Rēzija ļoti patika. Arī Spanovskis.
Tomēr pēc izrādes paliek tāda nepabeigtības sajūta. Nav tādas piepildītības un emociju pārbagātības kā tik ilgi rādītajā Tobāgo vai Vestsaidas stāstā.
Pietrūkst galvenās stīgas, kas vītos izrādei cauri un kulminācijas beigās. Lietuviešu režisors ir lieliski parādījis latvieša patieso dabu, bet ļoti pietrūkst tā latviskā patiesuma un dramatisma, ko īstens latvietis spētu uzburt.
Es katrā ziņā biju sajūsmā, pavadīju burvīgas divarpus stundas, nebeidzu smaidīt un priecāties. Piekrītu tiem, kuri saka, ka Rēzijas sniegums bija vājš.
Bet par mūziku gan kritizētājiem nepriekrītu - viegla, lipīga, mūzikla formātam atbilstoša mūzika.
Patika dziesmu teksti, dekorācijas un kostīmu ironiskums.
.Otrajā cēlienā šķiet vietumis režisoram nav bijušas idejas skatuviskajam risinājumam.
Nepatika mūzika
Un vel- tie (varbūt jaunākā paaudze), kas nezin sižetu vai pirms tam neizlasa anotāciju, būtu grūti saprast galveno izrādes domu.
Bērziņš kā Ceplis ir Bērziņš, nav ne Dumpja elegances,nemaz nerunājot par Osi, ko gan atceros no padsmitnieces gadiem, bet palicis atmiņā, kā cilvēks no "citas pasaules", ko tobrīd apkārt neredzēju,
apbrīnoju I.Vazdikas dziedājumu, balss plūda, atšķrībā no dažām jaunajām...
sēdēju 5. rindā, jābrīdina par smēkēšanu, ļoti, ļoti
dziesmu teksti banāli, tomēr šis tas aizķeras - Ceplis ; pirmais uzzin, kuru kāju cels pār šķēpu likteņzirgs un beigās, ko visiem vēlu: kādi mēs būtu, ja jaunības sapņus mēs ņemtu par ķīlu:))
kopumā - tādi bijām, tādi esam, no režisora nekādas savas pievienotās vērtības
Šoks par mūziku, pliekanos un primitīvos dziesmu tekstus bija kauns klausīties. Nez, vai tagad pirms izrādes palaišanas "Tautās" tiešām nenotiek nekāda iekšēja izvērtēšana? Primit'vi,primitīvi un velreiz primitīvi...
visā izrādē itkā Ceplis galvenais bet no viņa ne viena tāda īsta hīta nebija, iespējams ka tādēļ ka Bērziņš tomēr nevarētu tādu nodziedāt, jo nu nav viņš tomēr ar dziedamo balsi kā Skrastiņš vai Robežnieks..
bet nu jā..kkā pietrūka..mani laikam tā mūzika tik ļoti neuzrunāja..otrā daļa jau gan muzikālajā ziņā bija krāsaināka..beigas ar Cepļa dziesmu saplūda kopā ar izrādi un bija nu taa..pazuda..bet pati pēdējā dziesma gan laba..
Sēdēju 7.reindā un vārdus sapratu dziesmām ļoti labi, varbūt reizēm Bērziņa teksti pazuda..
* fantastiskas gaismas un dekorāciojas-patiešām cepure nost scenogrāfam - milzu darbs ieguldīts!!!!* gaidīju beigās slavenos vārdus par varenību, bet tā arī nesagaidīju-žēl-pazuda jēga.....vīlos
* orķestris spēlēja pa skaļu, sēdēju 20 rindā un prakstiski vārdus nesadzirdēju-dzirdēju muzikantus-dziedātājs otrā plānā:((((((
* nevaru teikt, ka nepatika, bet sajūsmā nēesmu-kaut kas pietrūka....vieniigi norakstu uz savu neizdevušos vioetu zālē-papildvietu, kastraucēja izbaudīt iecerēto.
bet visnotaļ paldies patr izrādi.
Protams,ka beigās pietrūka ar patosu izteikto vārdu par varenību,kuri tika steigā izdziedāti!
Bet jauniešiem laikam patiks,jo mūsdienīgo stila "mežģīņu"un "caku" bija daudz!!
Viena pati smēķēšana jau bija ko (ne)vērta!
Bet A.Bērziņš kā parasti bija un BŪS vareni izcils!