Džezs BatervērtsJeruzaleme
Lielā zāle
Cilvēka drāma 2 cēlienosNo angļu valodas tulkojis Jānis Elsbergs
Pirmizrāde - 2018. gada 26. janvārī
Izrādes ilgums - 3h 5min
Džonijs "Ērglis" Bairons ir ekscentrisks dzīves baudītājs un neticamu, fantastisku stāstu stāstītājs. Reiz viņš bijis nevaldāms un, pēc paša teiktā, vēl joprojām daudzās jomās nav pārspēts. Reiz visi vīrieši viņu apbrīnojuši un neviena sieviete nav spējusi pretoties viņa šarmam.
Arī tagad, vietējā lauku gadatirgus dienas rītā, Džonijs ir pieprasīts vīrietis, kurš nevar sūdzēties par uzmanības trūkumu. Visi no viņa kaut ko grib. Vietējās varas autoritātes grib padzīt viņu no meža midzeņa, viņa dēls grib, lai tētis beidzot aizved viņu uz gadatirgu, kāds tēvs grib ar viņu nopietni izrēķināties, un vesels bars dažādu - bieži nepilngadīgu - sabiedroto grib viņa neizsmeļamos narkotiku un alkohola krājumus.
Pusaudži un dzīvei nepiemērotie, kuri nevēlas vai nespēj pieaugt, pulcējas ap Džoniju. Alkas pēc pirmatnējas mežonības un nepakļaušanās sistēmai atdzīvojas Džonija pārgalvīgi piedauzīgajos un satraucoši aizraujošajos stāstos par senatnes idealizēto mītisko pasauli - tādu pasauli, kurā mājo milži, kas šobrīd nevienam vairs nav vajadzīgi. Bet varbūt kaut kas no Džonija ērmīgajiem stāstiem tomēr varētu izrādīties patiesība?
- Izrādē smēķē
- Vecuma ierobežojums
Lomās
- Juris Žagars
- (Džonijs “Ērglis” Bairons)
- Lauris Dzelzītis
- (Rudais)
- Dainis Grūbe
- (Lī)
- Lauris Subatnieks
- (Deivijs)
- Anta Aizupe
- (Taņa)
- Gints Grāvelis
- (Veslijs)
- Pēteris Liepiņš
- (Profesors)
- Kristīne Nevarauska
- (Dona)
- Indra Briķe
- (Mis Foseta)
- Intars Rešetins
- (Misters Pārsonss)
- Anete Krasovska
- (Fedra)
- Raivis Vidzis
- (Trojs)
- Mixmaster Raitis
- (DJ)
- Sergejs Fjodorovs
- (Frenks)
- Teodors Timrots
- (Mārkijs)
Radošā komanda
- Režisore
- Laura Groza
- Scenogrāfs
- Mārtiņš Vilkārsis
- Kostīmu māksliniece
- Kristīne Pasternaka
- Video mākslinieks
- -8
- Muzikālā noformējuma autori
- Laura Groza, Mixmaster Raitis
- Komponists
- Kārlis Auzāns
- Gaismu mākslinieks
- Jevgeņijs Vinogradovs
- Kustību konsultants
- Sergejs Fjodorovs
Nezinu, ko cilvēki nesaprot @Dailesteatris #Jeruzaleme Es visu sapratu. Aktieri & mūzika, vizuālais - izcili. J.Žagars - īpašs bravo!! Saturs arī liek padomāt & šo to atskārst. Piemēram to, ka, lai kādi un cik atšķirīgi, bet mēs visi esam tikai cilvēki. Ar sirdspukstiem..
Žagars vienkārši izcils @Dailesteatris izrādē “Jeruzaleme”. Un scenogrāfam arī konča no manis.
(no twitter.com) Linda @Krumina_
Pirmajā skatīšanās reizē aizgāju pēc pirmā cēliena! Nesapratu. Taču otrreiz Džonija Ērgļa stāsti @Dailesteatris Jeruzaleme lika palikt līdz beigām. Kaut kas tur tomēr ir? Alkas pēc brīvības, mežonības, pēc vientulības un draudzības? Varbūt...
Murgs.
Jeruzaleme @Dailesteatris ir tāda izrāde, kurā var ierakties iekšā līdz pašam dziļumam. Ja tas izdodas, tad ir ļoti baudāmi gan prātam, gan sirdij. Lieliska aktierspēle un scenogrāfija!
ja pareizi nolasu savus uztveres kodus, “Jeruzaleme” @dailesteatris ir par salauztiem, sevī iestrēgušiem cilvēkiem, kuri pasaules kustības ātrumam izrādījušies pārāk lēni un lieki. un gandrīz vai ir jāsaka - tādi no virspuses esam mēs visi.
Labi pavadīts laiks @Dailesteatris “Jeruzaleme”. Laba ballīte, izcils soundtrack
Ja Žagaram par @Dailesteatris “Jeruzalemi” neiedos Spēlmaņu nakts balvu, tad vispār nekas vairs nav godīgi.
Dace.
Bija tāda sajūta ka izrādē attēlojas kautkas no Charles Manson dzīves, tiešām, ļoti interesanti!, Juris Žagars ir izcils!
Izrāde "Jeruzaleme" @Dailesteatris ar apbrīnojami mānīgu vieglumu vēsta par smago. Zem bohēmas, uzdzīves spozmes un melnā humora slēpjas skaudrs brīvības sajūtas stāsts, līdz kaulam patiess un tik spēcīgs, ka brīžiem nespēju valdīt līdzpārdzīvojuma asaras. Aplausi aktieriem!
Liels paldies par vakardienas izrādi- spēcīgi! Tā bija vietā un laikā!
Vakar bijām uz izrādi- ļoooti patika: 10 no 10 un pat vairāk! Šīs nav vinkāršas sadzīves dzīves ainiņas bet izrāde ar dziļiem zemtekstiem.
Redzot vairumu atsauksmju- izskatās, ka izrāde patiešām atmaskojusi vai arī parādījusi sabiedrības izturēšanos, seklumu, kā arī atmaskojusi vadības un valdības liekulību.
Personīgi mums viss pilnībā nolasījās un uzrunāja katra aina, epizoda un frāze. Tādā nu valstī un sabiedrībā dzīvojam. Būsim taču beidzot godīgi, beigsim izlikties un paskatīsimies uz sevi un sev apkārt!
Vēļreiz paldies māksliniekiem un visam radošajam kolektīvam par lielisku un modernu izrādi, kura aizrāva.
Man bija prieks par dāmām, jo īpaši par Antu Aizupi! Sievai un viņas draudzenei protams- Žagars un Dzelzītis! Lai veicās!
Visam radošajam kolektīvam novēlu tā turpināt! Un, ja kāds saka, ka ejat pretējā virzienā- tas tikai nozīmē, ka visu darāt pareizi!
Gaidīsim atkal jaunas un spēcīgas izrādes!
Cenšos teātri apmeklēt, cik vien bieži iespējams, un parasti cenšos ierasties tieši uz pirmizrādēm, jo ļoti patīk vērot vēl pavisam ‘nenoslīpētu dimantu’. Ne tāpēc, lai redzētu kādu aktieri izgāžamies, bet gan tāpēc, ka patīk tas, ar kādu atdevi parasti aktieri cenšas uz skatuves.
Tā kā teātri apmeklēju visai bieži, protams, neizpalikt bez lugām, kuras man (piefiksējiet vārdu ‘man’, jo teātris ir kas personisks un katrs lugā meklē savu stāstu un tā atslēgu) neiet pie sirds, tomēr šī bez šaubām varu teikt, ka ir bijusi vissliktākā luga, kāda jebkad esmu redzējis. Domu tā arī uztvert nespēju, visticamāk tās pārspīlētās lamāšanās dēļ. Esmu redzējis pietiekami daudz šķietami bezjēdzīgu lugu, taču nekad neesmu vēl izcieties (jo baudas tur nebija nekādas) tādu, kurā neko vairāk tā arī neieraudzīju, kā stāstu par mežā dzīvojošu iznireli, kura vienīgie ‘draugi’ ir mazgadīgie, lai gan pats jau pusmūžā. Neredzēju neko vairāk. Turklāt, dialogi sausi, bez emocijām, vien stāv un tukši gvelž. Scenogrāfija pārspīlēta, jo netika izmantota pat puse no tā, kas bija uz skatuves (esmu minimālisma piekritējs; patīk pieticīga scenogrāfija, tā labāk palīdz uzburt ainu - bet tas kā nu kuram). Un kopumā luga briesmīga.
Milzīgs paldies Dzelzītim, Grūbem un Nevarauskai par to, ka spēja to padarīt kaut nedaudz ciešamu - jo pirmo reizi pat necēlās rokas aplaudēt, diemžēl tik skumja man likās šī luga. Un, lai cik nepieklājīgi tas šķistu, pat nesagaidījis, kad aizvērsies priekškars, devos prom. Piemetināt vien varu vēl to: ja lugu būtu sākusies tā, kā 2.cēliens, būtu devies prom jau starpbrīdī.
P.S. Protams, daudzi man nepiekritīs, bet kā jau minēju sākumā - teātrī katrs atrod ko savu!
@Dailesteatris “Jeruzaleme” prasās saīsināt. Aizraujoši klausīties dialogos, ārkārtīgi izdevušies tērpi un brīnišķīga A.Aizupes un D.Grūbes saspēle!
Visiem MANIEM teātra draugiem Rīgā un Nerīgā, te ir ieteikums-aizejiet uz Jeruzalemi @Dailesteatris . Vienkārši aizejiet. Jums patiks.
Viennozīmīgi Laura Groza Kibere savienojumà ar Juri Žagaru ir mana mīlàkà @Dailesteatris kombinàcija. “Jeruzaleme” izcili, paldies.
Ļoti labs Žagars, @DainisGrube un Dzelzītis @Dailesteatris Jeruzaleme. Ja vēl nepazustu vietām temps, un izrāde tiktu noīsināta, būtu vēl labāk. Sirsnīgs sveiciens jubilāram! Viņš tiešām ir zvaigzne!
Izcila un jaudīga izrāde “Jeruzaleme.” Liels paldies režisorei un aktieriem
Labi izstāstīts stāsts ar pašironiju ir baigā vērtība. Paldies stāstniekam Jurim Žagaram Jeruzaleme @Dailesteatris. Melnais humors uzrunāja.
@Dailesteatris Jeruzaleme.. spēcīgi, ar pirmo reizi visus kodus neuztvert. Ir arī daudz kas mūsu mentalitātei svešs. Žagars - labs. Grāvelim arī beidzot ir loma!
Dj uz skatuves - doma laba, bet mūziku fonā nevarēja dzirdēt.
Vilšanās :(
Un pirmā pirmizrāde, pēc kuras zāle nepiecēlās kājās un pat neizsauca kolektīvu ar atkārtotiem aplausiem. Skumjākais, ka paši aktieri par šādu iznākumu neizskatījās gauži pārsteigti..
Šo darbu pavisam noteikti varēja iznest ļoti augstā līmenī, varēja. Palikām ar samulsuma pēcgaršu.
Labi izstāstīts stāsts ar pašironiju ir baigā vērtība. Paldies stāstniekam Jurim Žagaram Jeruzaleme @Dailesteatris. Melnais humors uzrunāja.