Knuts HamsunsĀbels un Olga
Kamerzāle
No norvēģu valodas tulkojusi Elija KlieneArtūra Dīča dramatizējums
Pirmizrāde - 2011. gada 4. martā
Izrādes ilgums - 2h 30min
Pēc romāna „Loks noslēdzies" motīviem
Norvēģijas pilsētā pie fjordiem un līčiem jaunais Ābels ir tik atšķirīgs no citiem. Viņš nekas nav un neko negrib sasniegt. Liekas, ka viņam ir mazas prasības pret dzīvi. Liekas, ka viņš ir vienaldzīgs pret visu un visiem, ļauj laikam slīdēt un nepakustina ne pirksta. Reiz viņš ir bijis brīvs un laimīgs. Tagad, bezrūpīgi smaidot, viņš sagandē savu dzīvi un nesaprot naudas vērtību. Brīžiem pat šķiet, ka viņš ir ļaunākais ienaidnieks pats sev. Bet tāpēc viņš nebūt nav nelaimīgs. Un tas nav dabiski. Cilvēki viņu nesaprot. Citi kaut ko sasniedz, jo viņi ir tik ikdienišķi. Taču viņš pieder kādai viņiem nepazīstamai pasaulei.
Jebkuram citam sen būtu apnicis ar viņu nomocīties. Taču kurš gan var izprast sievietes sirds noslēpumus? Viņām ir savi plāni attiecībā uz Ābelu un viņa nākotni...
„Loks noslēdzies" slēpj tādu enerģiju un mīklas, kas liek pie sevis atgriezties - cilvēka dvēseles meklējumu kardiogrammas amplitūdu cilvēka zemapziņā.
Izrāde ir LTV1 kultūras raidījuma „100 g kultūras" jaundibinātās balvas „Kilograms kultūras" nominante.
Lomās
- Aminata Diarra
- (Andžela)
- Artūrs Skrastiņš
- (Ābels)
- Rēzija Kalniņa vai Ērika Eglija-Grāvele
- (Lolla)
- Ģirts Ķesteris
- (Klemenss)
- Inita Sondore
- (Līlija)
- Juris Bartkevičs
- (Vecais)
- Gints Andžāns
- (Alekss)
- Ieva Pļavniece
- (Olga)
- Valdis Liepiņš
- (Stūrmanis)
Radošā komanda
- Kostīmu māksliniece
- Kristīne Abika
- Gaismu mākslinieks
- Mārtiņš Kudiņš
- Režisors
- Mihails Gruzdovs
- Scenogrāfs
- Mārtiņš Vilkārsis
- Mūzikas autors
- Juris Vaivods
Nedomāju, ka man tā patiks "Ābels un Olga" @Dailesteatris, bet šodien bija pēdējā izrāde. Paldies, Jums! Viena no labākajām G.Andžāna lomām.
"Ābels un Olga" bija kaut kas vienreizējs! Visi aktieri izcili! IZCILI! PALDIES! @Dailesteatris
Ābels un Olga:dzīve,mīlestība,nauda - izcila izrāde @Dailesteatris
Ābels un viņa sievietes. Viņa bezmērķīgā un izšķērdīgā dzīve. Viņa iztēle un atmiņas. Sevis meklēšana un iepazīšana. Šī ir izrāde, kas neatstāj vienaldzīgu. Emocijas bija tik spēcīgas, ka brīžiem pat šķita, ka arī manu dvēseli kāds tūlīt iedragās. Un par šīm emocijām jāpateicas lieliskajam aktieru sastāvam - Artūram Skrastiņam, Ievai Pļavniecei, Rēzijai Kalniņai, Initai Dzelmei, Gintam Andžānam un pārējiem aktieriem.
Sīkāk manas atsauksmes varat izlasīt šeit: http://sigita-paula.blogspot.com/2011/05/abels-un-vina-sievietes.html
Šoreiz režisoru ir iegāzusi aktieru izvēle. ne Pļavniece, ne Dzelme nav atbilstošas šim lomām. Izrādes nosaukumam vajadzētu būt "Ābels un citi" vai "Ābels un sievietes", jo Olgas kā līdzvērtīga pretpola nav. Šoreiz jāpiekrīt Z.Radzobes recenzijai. Žēl arī Skrastiņa, kuram nākas izlīdzēties ar saviem labi aprobētajiem paņēmieniem, jo nav līdzvērtīgas partnerības ar "mūža mīlestību". Arī R. Kalniņai, kad ir partnerība ar K. Freimani.
Var tikai minēt cik laba izrāde būtu bijusi, ja visu lomu tēlotāji būtu līdzvērtīgā aktieriskā varēšanā, jo ir izdevies tiešām labs dramatizējums.
Lai izdodas! Gaidu pirmizrādi. :)